Hyoung-Taek Limb
pt.–sob. 29–30.09.2023, 19:00
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Bilety
Język: koreański, z polskimi i angielskimi napisami
29.09 po spektaklu odbędzie się spotkanie z reżyserem Hyoung-Taek Limbem, które poprowadzi Dyrektor InlanDimensions International Arts Festival Nikodem Karolak
wt.-śr. 03-04.10.2023, 18:00
Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Bilety
Język: koreański, z polskimi i angielskimi napisami
03.10 po spektaklu odbędzie się spotkanie z reżyserem Hyoung-Taek Limbem, które poprowadzi Nikodem Karolak
Medea ucieka ze swoim kochankiem Jazonem i ma z nim dwójkę dzieci. Jednak Jazon opuszcza ją i poślubia Glauce, królewnę koryncką, córkę Creona, aby dalej samodzielnie dążyć do władzy. Płonąca gniewem Medea mści się na Kreonie i Glauce, tym samym doprowadzając siebie do zatracenia i emocjonalnej ruiny. Łącząc szekspirowską brawurę, taniec współczesny, tradycyjny gatunek koreańskiej muzyki pansori czy koreańską operę mydlaną Jeong-ga, Limb rozszczepia tytułową Medeę na dwie postaci: matkę i kochankę, konsekwentnie odwołując się do przyjętej teorii symulakrów (awatarów), tworząc oryginalny spektakl na pograniczu Wschodu i Zachodu.
Twórcy
Hyoung-Taek Limb jest byłym profesorem reżyserii teatralnej i aktorstwa w Seoul Institute of the Arts oraz dyrektorem artystycznym Seoul Factory for the Performing Arts. Pracował jako dyrektor artystyczny LITE or Laboratory for International Theatre Exchange, Inc. z siedzibą w Nowym Jorku. Posiada tytuł licencjata z ekonomii na Uniwersytecie Yonsei, magisterium z teatru na Uniwersytecie Dongguk oraz tytuł magistra sztuk pięknych w zakresie reżyserii teatralnej na Columbia University School of the Arts. Został wybrany Artystą Teatru Następnego Tysiąclecia przez Korea Times w Nowym Jorku w 2000 roku, po czym zdobył nagrodę dla najlepszej reżyserii na 19. Międzynarodowym Festiwalu Teatru Eksperymentalnego w Kairze w 2007 roku. Jego działania artystyczne są mocno nastawione na ruch i głos aktorów, skoordynowany z muzyką graną na żywo, a jego produkcje teatralne są luźną adaptacją klasycznych dzieł eurazjatyckich zestawionych ze współczesną perspektywą. Limb pracował również jako aktor przy kilku sztukach teatralnych i filmach w USA i Korei. Był członkiem Amerykańskiej Gildii Aktorów Ekranowych. Obecnie pracuje jako dyrektor artystyczny kilku festiwali, w tym Festiwalu Suwon-Hwasung w Korei, Festiwalu India Sarang w Korei i PADAF (Festiwal Sztuki Zabawy i Tańca). Do jego najwybitniejszych dzieł należą: Medea i jej sobowtór (teatr La Mama w Nowym Jorku, Kair w Egipcie, Santiago w Chile, Chennai w Indiach, Moskwa w Rosji, Shizuoka World Theatre Festival w Japonii); Hamlet_Avataar (współpraca między Koreą a Indiami miała swoją premierę w Seulu w 2014 roku); Trzy siostry -zagubione w czasie (premiera w Seulu w 2004 roku, spektakle zagraniczne w Warszawie i Nowym Jorku); a także inne adaptacje wysoko intertekstualne, takie jak: Wiśniowy sad_Komedia Nostalgia, Idiota i biel, La Dispute, etc.
https://www.seoulfactory.org (under construction)
https://www.facebook.com/seoulfactory2003
https://www.instagram.com/seoulfactory_new
Realizatorzy
Hyoung-Taek Limb
Eurypides
Hana Cho, Sabina Yoon
Jieon Lim
Tae Jin Chung
Sohee Kim, Jaekyung Moon, Jin Hwi Kang, Sung Won Lee, , Su Yeon Lee, Yoo-Jin Baek
Minjung Kim, Jiyoo Kim, Daehyun Kim, Soomin Park
Kyungro Yoon
Soyee Kim
Seok Young Bae
Costume Design
Soonhwa Choi
Costume(Additional)
Dahye Lee
CINE LEE
Kim Jee Hyun
JeongTae-jin
Yeowoon Kim
Vocal Director
Jee Hyun Kim
2006
85 min
Seoul Factory for the Performing Arts
Arts Council Korea