Noguchi Junya (gitara / wokal)
Koyano Keisuke (bas)
Yamada Hideaki (perkusja)
Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, 04-05.10.2022 godz: 19:00
Zespół powstał w 2006 roku w składzie: Noguchi Junya – gitara i wokal, Koyano Keisuke – gitara basowa oraz Yamada Hideaki – perkusja. Występując jako trio, ich utwory powstają poprzez proces edycji, replikacji i celowych błędów. Muzyka tworzy atmosferę pełną zniekształceń odciskając piętno na samych wykonawcach, co przekłada się na ich charakterystyczne występy na żywo grane ze stoickim spokojem, okraszone pewną dozą humoru. W ciągu ostatnich lat zespół podjął próbę skonstruowania i wdrożenia formy koncertu na żywo, w której artyści grają naprzemiennie kilka równoległych utworów, ale sam koncert w całości przejawia się jednym, zunifikowanym rytmem.
W 2016 roku zespół otworzył własne studio koncertowe Soto, przenosząc swoją działalność z Tokio do Kioto. W 2018 roku ukazało się winylowe wydanie Zureru, kolaboracyjnego albumu Kūkangendai i Sakamoto Ryūichiego. W 2019 roku powstał Palm – pierwszy niekolaboracyjny album studyjny zespołu od siedmiu lat. Został wydany w 2019 roku przez markę Ideologic Organ, podlegającą wydawnictwu Editions Mego, którego kuratorem jest m.in. Stephen O'Malley z Sunn O))). Dotychczasowe projekty realizowane w ramach kolaboracji to Rap Phenomenon, album wyprodukowany z grupą rapową Moe and ghosts, występy na żywo z Haino Keiji oraz z poetą Gōzō Yoshimasu, jak również produkcje teatralne powstające we współpracy z grupą teatralną Chiten.
„Kūkangendai to rockowe trio z Kioto. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem ten zespół na żywo, natychmiast poczułem się poruszony ich minimalistycznymi, ale iluzorycznymi prymitywami, polirytmicznymi i strukturalnymi, przywołującymi wspomnienia narracjami rockowymi. Ich energia jest całkowicie i transparentnie wyczuwalna, a jednak traktowana z powściągliwością przyjemności zdyscyplinowanej formy zajmującej się czasem i artykulacją. Stanowią power trio złożone z basu, perkusji i gitary, ale muzyka, którą grają, to w równym stopniu system limbiczny lasu, co geoda. Zaczynali w 2006 roku. Wyjechali z Tokio do Kioto i kilka lat później założyli kultowy lokal Soto (»Na zewnątrz«), »aby słuchać muzyki, której jeszcze nie słyszeli«. W zeszłym roku współpracowali z Sakamoto Ryūichim. Przypominają mi Jamesa Browna po ciężkiej dawce Bastro. Retro spotyka się u nich z punkowymi brzmieniami, co sprawia, że czujesz się jakby Breadwinner cofnęli się w czasie i grali koncert w XIII-wiecznej piwniczce. Jestem zaszczycony i dumny, że mogę pracować z tym trio i zaliczać ich do przyjaciół”.
Stephen O’Malley, luty 2019, Paryż
Dyskografia
2009 Pierwszy album [kūkangendai] wytwórnia: Headz
2012 Drugi album [kūkangendai2] wytwórnia: Headz
2013 Seria remiksów [kūkangendai monthly remixes (w wersji cyfrowej)] wytwórnia: Headz
Remikserzy: Mark Fell (Wielka Brytania), ZS (Stany Zjednoczone), Oval (Niemcy), Hair Stylistics (Japonia), shuta hasunuma (Japonia) etc.
2014 Album na żywo [LIVE] wytwórnia: Headz
2015 Album remiksów [kūkangendai Remixes] wytwórnia: Headz
Remikserzy: Mark Fell (Wielka Brytania), ZS (Stany Zjednoczone), Oval (Niemcy), Hair Stylistics (Japonia), shuta hasunuma (Japonia) etc.
2016 Album kolaboracyjny z “Moe and ghosts” [RAP PHENOMENON] Wytwórnia: Headz
2016 Kasetowa EP-ka [Jimen] wytwórnia: wydany nakładem własnym
2018 Album kolaboracyjny z Ryuichi Sakamoto [ZURERU] wytwórnia: wydany nakładem własnym
2019 LP i wersja cyfrowa [Palm] wytwórnia: Ideologic Organ (Australia)
2019 Kolaboracyjna kaseta z Gozo Yoshimasu [Reverse] wytwórnia: Soto
2021 LP i wersja cyfrowa [Tentei] wytwórnia: Soto
CD [Soundtracks for CHITEN] wytwórnia: wydany nakładem własnym
2022 Kasetowa EP-ka [After] planowana na połowę 2022 roku, wytwórnia: ULYSSA (Stany Zjednoczone)
REMIKSY dla:
Ryuichi Sakamoto ASYNC-REMODELS (2017)
Dub Squad Mirage (2017)
MOON RIDERS Bright Young Moonlit Knights (2016)
Dzieła kolaboracyjne z:
Chiten (grupa teatralna)
2013 Fatzer: Bertolt Brecht
2015 Mystery-Bouffe: Władimir Majakowski
2017 Romeo i Julia: William Szekspir
2017 Na dně: Maxim Gorky
2018 Good Bye: Osamu Dazai
2019 Keep your front up: Shuntaro Matsubara
2021 Notatki z podziemia: Fiodor Dostojewski
2022 Gracz: Fiodor Dostojewski
2022 The Man / About that: Władimir Majakowski
Gozo Yoshimasu (poeta)
2016 Występ w The National Museum of Modern Art, Tokio
2017 Seria występów w Europie
・Instants Chavirés, Paryż, Francja
・Café OTO, Londyn, Wielka Brytania
・CAVE 12, Genewa, Szwajcaria
・Centre Pompidou Center Metz, Metz, Francja
2019 Występ w Museum of Contemporary Art, Tokio, Japonia
2020 Spektakl i wystawa “Reverse”, Kioto, Japonia
Contact Gonzo (grupa performerów)
2018 Spektakl i wystawa “Aftermath”, Kioto, Japonia
Norimizu Ameya (performer/reżyser)
2018 Horse: Nobuo Kojima, Kioto, Japonia
Kompozycje do spektakli na żywo:
Sakka (2016)
Wykonywany w:
Aichi Arts Center, Nagoya
Creative Center OSAKA, Osaka
Soto, Kioto
Organ (2017)
Wykonywany w:
Super Deluxe, Tokio
Soto, Kioto
Melbourne International Arts Festival in Melbourne
Zou (2020)
Wykonywany w:
Soto, Kioto
Rohm Theatre, Kioto (wraz z Ryu Mieno)
Grand Award
2015 Arts Council Tokyo, Single Grants
2015 Asahi Group Arts Foundation, Music Category
2016 Japan Foundation, Dispatching Artists and Cultural Specialists
2016 Arts Support Kansai, Music Category
2016 Chishima Foundation, Working Space Grant
2017 Japan Foundation, Dispatching Artists and Cultural Specialists
2017 Asahi Group Arts Foundation, Music Category
2018 Japan Foundation, Dispatching Artists and Cultural Specialists
2019 Asahi Group Arts Foundation, Music Category
2019 Kyoto City Special Bounty Program for Art and Culture
Występy zagraniczne
2014
2016
2017
2018
2019
2021