KAMOME-ZA (Japonia)
Satō Makoto
Takeya Keiko
Nakata Takanori, Kōen Atsumi
Shima Takeshi
Suzuki Akitomo
Ōta Yūsuke
Ikeda Megumi
Hatanaka Yukiko
Takeya Keiko, Ōtsuki Hideyuki
2013
73 minuty
O spektaklu
Spektakl Jej głos odbywa się regularnie co roku od czasu swojej premiery w 2013 roku. Został zaprezentowany w Pekinie w 2014 roku jako dzieło życia tancerki Takei Keiko, a jesienią 2017 roku odbył trasę po Europie, odwiedzając Paryż, Galway i Dublin.
W ramach jubileuszowego programu 50-lecia Dublińskiego Festiwalu Teatralnego zostaliśmy zaproszeni do występu w Dublinie w Teatrze Samuela Becketta, na terenie kampusu prestiżowego Trinity College, co było dla nas bezcennym przeżyciem.
W poszukiwaniu oryginalnej ekspresji teatralnej, która przekracza granice między tańcem a teatrem, zaprosiliśmy Ōtsuki Hideyukiego jako nową gwiazdę w tej odświeżonej odsłonie spektaklu. Liczymy, że się Państwu spodoba.
KAMOME-ZA
KAMOME-ZA to prywatny zespół teatralny kierowany przez Satō Makoto, upartego i wiecznie niezadowolonego twórcę. Od momentu powstania w 1990 roku konsekwentnie kontynuuje swoją skromną działalność w nurcie małego teatru, opowiadając się za „teatrem ultrasprywatyzowanym”. Jego celem jest pozostawienie niewielkich niczym zadrapania paznokciem śladów w środowisku teatralnym, które można nazwać „teatrem tokijskim”.
Satō Makoto
Dramaturg, reżyser teatralny, przedstawiciel Wakabachō Wharf. W połowie lat 60. jedna z czołowych postaci japońskiego ruchu małych teatrów i teatru awangardowego, twórca Gekidan Kuro Tento (Czarny Namiot). Obecnie, oprócz reżyserowania szerokiej gamy produkcji scenicznych, czynnie angażuje się w dyskusję i praktyki dotyczące granic między teatrem a społeczeństwem, szkoląc młodych adeptów sztuki teatralnej. W ostatnich latach poświęcił się tworzeniu alternatywnych sieci kontaktów w sztukach scenicznych z sąsiednimi miastami w różnych regionach Eurazji. Pełni funkcję dyrektora artystycznego ZA-KŌENJI Public Theatre w Tokio oraz jest przedstawicielem Wakabachō Wharf.