Siedem skrzyń Franza Kafki

Alice Theatre Laboratory (Hongkong)


Scenariusz

Franz Kafka, w opracowaniu Alice Theatre Laboratory

Reżyseria

Chan Hang-fai Andrew

Opracowanie listów Kafki

Dr Lo Wai-luk

Zastępcy producenta

Chan Shui-yu, Wong Wing-man

Zastępcy producenta

Tse Man-chun, Cheung Hing-fong

Młodszy producent

Tam Ho-him*

Asystent producenta

Lee Chun-ying

Scenografia i kostiumy

Mo Ka-man

Oświetlenie

Micro Cheng

Kompozycja i projekt dźwięku

Pang Chun-Kit

Wideo

Reeve Tang, Achievis Bow

Fryzury

Charlie Luciano@Salon Go Ahead

Projekt graficzny

Chiang Ho-wai

Instruktorzy tańca

Ko Fung, Ko Lai

Inspicjent

Chong Hiu-ting

*Program praktyk w administracji sztuki wspierany przez Radę Rozwoju Sztuki w Hongkongu.

Występują

Chan Shui-yu, Cheng Ka-chun, Kan Lap-keung, Lai Ho-yin Desmond, Wong Yee-mun, Yuen Wai-ying, Chan Xi-yong Andrew

Język

kantoński z polskimi i angielskimi napisami

Premiera

2008

Czas trwania

146 minutes

Ograniczenie wiekowe

12+


O spektaklu

3 czerwca 1924 roku umiera dobry przyjaciel Maxa Broda, Franz Kafka.

Moja ostatnia wola jest prosta – chcę, żebyś spalił wszystko, co po mnie zostało.

Brod jest zaniepokojony testamentem przyjaciela…

Historia przedstawia wewnętrzną walkę Maxa Broda, poproszonego przez Kafkę, aby zanim umrze, zniszczył w płomieniach siedem skrzyń z jego pracami. Max Brod zastanawia się, co zrobić z tymi siedmioma skrzyniami, zawierającymi spuściznę literacką Kafki. Czy powinien zdradzić najlepszego przyjaciela, czy swoją wiarę w literaturę? Spektakl podsumowuje pełen przekrój pomysłów twórczych Kafki, przedstawiony w trzech wymiarach metodą Devising Theatre przy pomocy technologii multimedialnej, muzyki eksperymentalnej, silnego wpływu wizualnego na scenę oraz potężnego stylu wykonawczego. Awangardowy pisarz zostaje publiczności zaprezentowany w sposób wielowymiarowy.

Siedem skrzyń Franza Kafki, mające swoją premierę w 2008 roku, otrzymało nagrody dla najlepszego reżysera (tragedia/dramat), za najlepszy dźwięk, najlepszą charakteryzację oraz nagrodę dla 10 najpopularniejszych produkcji na 18. Hong Kong Drama Awards. Spektakl został również nagrodzony za najlepszy scenariusz, najlepszą reżyserię, najlepszą aktorkę pierwszoplanową, najlepsze efekty sceniczne i najlepszy zespół muzyczny na 1. edycji Hong Kong Theatre Libre. Spektakl został ponownie wystawiony w latach 2009 i 2017 przy pełnej widowni. Na specjalne zaproszenie przedstawienie odbyło się w Szanghaju, Pekinie, Makau oraz Tajpej i zostało dobrze przyjęte przez krytykę.

Alice Theatre Laboratory

ATL to hongkoński zespół teatralny, zarejestrowany jako organizacja charytatywna i otrzymujący trzyletni grant od Rady Rozwoju Sztuki w Hongkongu. Jego działalność poświęcona jest spektaklom eksperymentalnym. W poprzednich sezonach przedstawienia: Siedem skrzyń Franza Kafki (Hongkong, Szanghaj, Pekin, Makau, Tajpej oraz wersja z 2017), Strach i nędza Trzeciej Rzeszy (Fear and Misery of the Third Reich; Hongkong i Pekin), Beckett na scenie II. Wspomnienia i ślady (Beckett on Stage II: Reminiscence & Traces), Pokojówki (The Maids), 1001 nocy Pasoliniego (1001 Nights of Pasolini), Sto lat samotności (One Hundred Years of Solitude; Hongkong i Pekin), Endgame (Hongkong i Szanghaj), Gdy muza przemówi (Once the Muse Speaks;Hongkong, Szanghaj, Tajpej i Pekin), Hamletmachine (Hongkong i Wuzhen) oraz Trzy siostry z Hongkongu (The Hong Kong Three Sisters; Hongkong, Edynburg i Tajpej), spotkały się z uznaniem krytyków, a także były wielokrotnie nominowane i nagradzane podczas Hong Kong Drama Awards oraz Hong Kong Theatre Libre. CNNgo uznało ATL za jeden z pięciu najbardziej wartych obejrzenia teatrów w Hongkongu. ATL jest również pionierem w edukacji w zakresie aktorstwa i teatru. Promując aktorstwo w edukacji i aktorstwo jako przedmiot, ATL od 2002 roku tworzy programy Teatru w Edukacji, które są dostosowane do lokalnego systemu szkolnictwa. W konkursie Hong Kong Arts Development Awards w roku 2016 ATL otrzymało wyróżnienie w kategorii edukacji artystycznej (dla instytucji pozaszkolnych).

Chan Hang-fai Andrew

Jest dyrektorem artystycznym Alice Theatre Laboratory. Andrew ukończył z wyróżnieniem Hongkońską Akademię Sztuk Performatywnych (HKAPA), zdobywając tytuł licencjata sztuk pięknych w reżyserii i został nagrodzony przez Akademię tytułem Wybitnego Reżysera za swoją produkcję dyplomową Woyzeck. W 2009 roku został nagrodzony jako najlepszy reżyser (w kategorii tragedia/dramat) na rozdaniu 18. Hong Kong Drama Awards oraz w 1. Hong Kong Theatre Libre za Siedem skrzyń Franza Kafki. Był także nominowany do tytułu Najlepszego Reżysera na 3. Hong Kong Theatre Libre za 1001 nocy Pasoliniego. W 2013 roku Andrew zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera na 5. Hong Kong Theatre Libre za Endgame. Ostatnio otrzymał nominację do tytułu Najlepszego Reżysera (w kategorii tragedia/dramat) na 27. Hong Kong Drama Awards za sztukę Trzy siostry z Hongkongu.



Hong Kong Arts Development Council fully supports freedom of artistic expression. The views and opinions expressed in this project do not represent the stand of the Council.

Sponsorowane przez